tisdag 27 december 2011

I värmen som råder...

...är det inte lågt till tankarna på vårens projekt i trädgården. Jag har en tanke om att ta bort den sista rabatten intill farstutrappen, då vi mest troligt kommer att bygga in den framöver, eftersom jag tycker att även den känns lite spretig, jag kunde nog fyllt på med sommarblommor för att få den maffig men jag tycker att det är skönt med perenner...;)

Hittade ett inlägg i dag om en upphöjd rabatt vilket skulle kunna passa oss väl då även vi har mkt sten i marken och den är nästintill omöjligt att gräva för hand.

http://www.landetkrokus.se/2011/12/projekt-murrabatten.html

I går såg jag att gräset börja växa till sig i den rabatt jag tog bort i höstas, chansade och lade ut gräsfrö då jag hade en påse hemma och det var så varmt. Hoppas det överlever vintern :)

I dag har jag belagt mig själv med godisförbud, det nästa hoppas ut godis ur kylskåp och skafferi här så det är lite svårt men att kika på bilder kan väl inte skada ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar