måndag 31 oktober 2011

Trädgårdsfix

I helgen har jag flyttat växter från en rabatt intill farstutrappen till en annan plats i trädgården där det tidigare var hallonbuskar.

Rabatten vid trappen ligger väldigt skuggigt och har inte sett så kul ut i sommar. Hallonbuskarna tog jag bort tidigare i sommar så den rabatten har varit tom i några månader så jag har haft tid att fundera ut vad jag skulle göra där. Detta ställe är oxå ganska skuggigt så de funkior som var vid trappen passar nog utmärkt på det nya stället...hoppas jag ;). Just för tillfället ser där inte så kul ut men till våren när växterna tar fart igen tror jag att det blir fint. Det finns mer plats kvar men det får jag lösa i vår.

Passade på att sätta ner tulpanlökar jag köpte billigt, de riskerar att bli uppätna då vi har mkt rådjur i området så dem har jag inga stora förhoppningar om att få se ngt av!

Skönt att få en hemmahelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar