söndag 27 november 2011

Första advent

Det blir glest mellan blogginläggen nu. Solens frånvaro gör tydligen inspirationen sämre!? Nu har vi ju julen att vänta på i alla fall och allt trevligt som kommer med den, för det är ju så vi önskar den eller hur, att den skall vara trevlig och stillsam ;).

Som de flesta andra år så förbereder jag med alla möjliga projekt redan en månad i förväg och sen när det är två dagar kvar så kommer paniken över mig i alla fall med allt jag glömt. Hoppas jag kan bryta den trenden i år men det är knappt jag tror det själv.

Kenny påminde mig häromdagen när han frågade om vi tagit oss vatten över huvudet som bjudit in familjen till julafton och jag sa att näää då, du vet ju hur min familj är, inte bryr de sig om lite damm i hörnen! Då kontra Kenny med - Det är inte dem jag är orolig för! Ha ha, jag kan inte annat än att skratta...

I dag har vi firat första advent hos kusinerna Söderberg med en god middag och bus. På kvällen slutförde jag adventspysslet hemma. På bilden en gammal kopparform jag fått av mamma som får agera kruka till julblommorna i år. Amaryllis och små hyacinter skall komma ut lökarna hoppas jag :)

Nu är det till att ladda för en ny vecka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar