måndag 29 augusti 2011

Upprensning i trädgården

I helgen hade vi äntligen lite uppehållsväder så att jag kunde klippa gräset. Jag hade gödslat den i mitten av augusti ch nu när det kom så mkt regn så växte det enormt mkt. Det var knappt gräsklipparen orkade sig igenom :)

När gräset var klart gav jag mig på hallonbuskarna och började gräva upp dem. De har inte sett så pigga ut i sommar, de står lite skuggigt och jag tror att de haft det för torrt så nu fick de försvinna. Hallon är ju inte så dekorativt och eftersom de ändå inte bär frukt så får det vara.

Efter det tog jag upp den sista potatisen och rensade grönsakslandet på de sista ynka plantorna som fanns kvar. Det fanns några ringblommor kvar som var fina så de har nu hamnat på köksbordet :).

Då kameran är på jakt i norrland så har jag lånat bilden från weibulls hemsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar