måndag 13 juni 2011

Hyllan äntligen klar

Redan innan vi flyttade hit letade jag efter en gammal tallrikshylla som skulle sitta i husets kök. Hittade objekt gjorde jag men till vilka priser...

Eftersom jag har en händig pappa så frågade jag snällt om han kanske hade någon timme över för att skapa ngt och knappt har jag hunnit lägga på luren så är hyllan klar, betalningen bestod av att bada gammelhunden Zting. Nu var det bara för mig att måla, det tog länge än ett telefonsamtal kan jag lova!

I hyllan får nu den fina gamla stamtavlan för kor stoltsera vilken jag fått av Anna, det ligger en hel del detektivarbete bakom fyndet så den har en speciell plats i hjärtat och på hyllan <3

Även den lilla boken med tårtan på från 1945 är en present från mamma, ett traderafynd!

Den gamla bakboken intill kommer från farmor, tryckt 1946, samma år som pappa föddes och är väl använd, tyvärr bruten pärm men recepten fungerar i alla fall :)

Hyllan på plats och jag är så nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar